Lista projektów zgłoszonych do Budżetu Obywatelskiego na rok 2025 pozytywnie i negatywnie zweryfikowanych przez Zespół Opiniujący

Lista projektów pozytywnie zweryfikowanych przez Zespół Opiniujący powołany

Zarządzeniem Nr 263 Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia 22 lipca 2024 r.:

Projekt nr 1. Boisko do piłki nożnej i koszykówki z nawierzchni

poliuretanowej- obok DH Merkury REJON III

.

Projekt nr 2 Remont świetlicy ogrodowej ROD ""Nasze Zdrowie" w

Piotrkowie Trybunalskim ul. Sulejowska 39/41 RODZINNE OGRODY DZIAŁKOWE

.

Projekt nr 4 Piotrkowski bieg uliczny – bieg dla dzieci i młodzieży OGÓLNOMIEJSKI

.

Projekt nr 6 Budowa miejsc postojowych przy ulicy Norwida pomiędzy budynkami Norwida 1 i Norwida 2 REJON III 

Projekt nr 7 Toaleta w „Szczekanica Central - Park” REJON IV 

.

Projekt nr 8 Teren lekkoatletyczny z siłownią zewnętrzną przy Szkole Podstawowej Nr 13 im. Trybunału Koronnego w

Piotrkowie Trybunalskim OŚWIATOWY SZKOLNY 

.

Projekt nr 9 Budowa miejsc postojowych u zbiegu ulic Belzackiej i Kostromskiej REJON III 

.

Projekt nr 10 Zielony Zakątek na Szczekanicy REJON IV 

.

Projekt nr 11 Plac zabaw przy Przedszkolu Samorządowym nr 8 OŚWIATOWY PRZEDSZKOLNY

.

Projekt nr 13 Budowa sieci wodociągowej (modernizacja) ROD "Budowlani" ul. Graniczna 136

RODZINNE OGRODY DZIAŁKOWE

.

Projekt nr 14 My i Wy razem Piotrkowanie - Rewitalizacja Stawu ROD im. T Kościuszki

RODZINNE OGRODY DZIAŁKOWE 

.

Projekt nr 15 Rowerowe pitstopy i murale piotrkowskie OGÓLNOMIEJSKI 

.

Projekt nr 16 Szafki szkolne dla każdego ucznia w Szkole Podstawowej nr 16 w Piotrkowie Tryb. – remont szatni połączony z

zakupem szafek dla uczniów Szafki szkolne = zdrowy kręgosłup ucznia Szafki dla „szesnastki” OŚWIATOWY SZKOLNY

.

Projekt nr 18 Oświetlenie drogi pieszo - rowerowej wokół jeziora Bugaj (I etap)

REJON II

.

Projekt nr 19 Zagospodarowanie terenu wokół zbiornika Bugaj -budowa pomostu na zbiorniku Bugaj od

strony wschodniej OGÓLNOMIEJSKI

.

Projekt nr 20 Modernizacja boisk przy ul. Jeziornej 39 na Osiedlu Wierzeje REJON II 

.

Projekt nr 21 Murale piotrkowskich sportowców REJON I 

.

Projekt nr 22 Street art & body art– czyli kalistenika i relaks dla każdego w otoczeniu sztuki i przyrody

REJON II

.

Projekt nr 24 Ogród odkryć w Przedszkolu Samorządowym nr 26 w Piotrkowie Trybunalskim

OŚWIATOWY PRZEDSZKOLNY

.

Projekt nr 26 Historia Piotrkowa Trybunalskiego okiem młodych plastyków zamknięta w eko-muralach

OGÓLNOMIEJSKI

.

Projekt nr 27 „Park sportowy Krakówka” – miejska przestrzeń sportu, rekreacji i wypoczynku dla różnych grup wiekowych,

promująca aktywny i zdrowy tryb życia połączony z integracją społeczną. OŚWIATOWY SZKOLNY

ZATWIERDZONO:

Prezydent Miasta

Piotrkowa Trybunalskiego

Juliusz Wiernicki

Dokument podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym

.

.

.

Lista projektów negatywnie zweryfikowanych przez Zespół Opiniujący powołany

Zarządzeniem Nr 263 Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia 22 lipca 2024 r.:

Projekt nr 3 Budowa chodnika wzdłuż ulicy 18 Stycznia (łącznik ulic R. Dmowskiego i Wroniej) z funkcją ścieżki rowerowej REJON III

Uzasadnienie: Koszty związane z realizacją projektu zostały niedoszacowane, jego wartość znacznie przekracza dopuszczalną dla projektów rejonowych kwotę 400.000,00 zł. Przewidywany koszt projektu to 1.800.000,00 zł. Szacunkowy koszt zakłada wzrost kosztów realizacji inwestycji związanych z cenami materiałów budowalnych w tym wzrost kosztów pracowniczych. W szacunku nie uwzględniono kosztów wykupu gruntów pod poszerzenie pasa drogowego.

.

Projekt nr 5 Urzędomaty w Piotrkowie Trybunalskim OGÓLNOMIEJSKI

Uzadanienie: Z urządzenia będzie można odebrać tylko dokumenty, które nie wymagają osobistego potwierdzenia – co przy obecnym stanie prawnym wprowadza liczne ograniczenia, np. brak możliwości odbioru Piotrkowskiej Karty Mieszkańca czy dowodu rejestracyjnego pojazdu, które to dokumenty zostały przywołane w projekcie. Brak doprecyzowanych zasad identyfikacji klienta odbierającego dokument w urzędomacie, oraz wysokie koszty przedsięwzięcia. Dokument prawa jazdy lub dowód rejestracyjny nie mogą być przekazywane ich właścicielom poprzez urzędomat. Art. 74a ust. 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r., poz. 1047 z późn. zm.) oraz paragraf 11 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz.U.z 2016 r., poz. 231 z późn. zm.) wyraźnie wskazują, iż zarówno dowód rejestracyjny, jak i dokument prawa jazdy, mogą być, na wniosek właściciela, przesłane jedynie przez operatora pocztowego wrozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U. z 2023 r., poz. 1640 z późn. zm.) Odbiór większości dokumentów wymaga potwierdzenia tożsamości oraz złożenia podpisu lub potwierdzenia biometrycznego. Doręczanie korespondencji za pośrednictwem urzędomatu nie zapewnia wystarczającego bezpieczeństwa danych osobowych i w może spowodować naruszenie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

.

Projekt nr 12 Pieszo, rowerem, na rolkach, hulajnogą - szlakiem kolejki wąskotorowej cz.II. Ciąg

pieszo - rowerowy na terenie po byłej kolejce wąskotorowej od Ronda Represjonowanych Politycznie Żołnierzy

Górników (przy ul. Zalesickiej) REJON II

Uzadanienie:v Projekt jest niedoszacowany, jego wartość znacznie przekracza dopuszczalną dla projektów rejonowych kwotę 400.000,00 zł. Łączny koszt zadania: 600 000,00 zł. Szacunkowy koszt zakłada wzrost kosztów realizacji inwestycji związanych z cenami materiałów budowalnych jak również kosztów pracowniczych. Odnosząc się do zakresu realizacji inwestycji należy mieć na uwadze, że planowana ścieżka będzie realizowana na dawnym nasypie kolejowym, co wiąże się nie tylko z większym zakresem prac ziemnych jak również koniecznością ustawienia balustrad zapewniających bezpieczeństwo, co znacznie zwiększa koszty realizacji zadania.

.

Projekt nr 17 Pomnik „Rzezi Wołyńskiej” OGÓLNOMIEJSKI

Uzadanienie: Planowany pomnik stanowi urządzenie obce, realizowane w pasie drogowym drogi publicznej. Zgodnie z przepisami odrębnymi zakazuje się lokalizacji urządzeń obcych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego. Mając na uwadze zakres pomnika, jego lokalizacja będzie zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego. Planowane elementy, w tym oświetlenie i forma architektoniczna będą 9 rozpraszać uczestników ruchu drogowego co wpłynie negatywnie na bezpieczeństwo. Projekt zakłada możliwość prowadzenia działalności edukacyjnej, turystycznej, religijnej. Działania nie są negowane rzez tut. organ, natomiast realizacja tych zadań w zakresie pasa drogowego skrzyżowania typu rondo nie jest możliwe. Skrzyżowanie zostało zaprojektowane w celu zminimalizowania sytuacji kolizyjnych i poprawy bezpieczeństwa, w tym niechronionych uczestników ruchu drogowego. Realizacja projektu zgłoszonego w ramach budżetu obywatelskiego będzie sugerować możliwość wejścia na wyspę centralną ronda, a to w konsekwencji będzie prowadziło do sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa pieszych i innych uczestników ruchu drogowego.

.

Projekt nr 23 Modernizacja chodnika po północnej stronie ulicy Wojska Polskiego, na

odcinku od rzeki Strawy do ul. Cmentarnej REJON I

Uzasadnienie: Projekt jest niedoszacowany, jego wartość znacznie przekracza dopuszczalną dla projektów rejonowych kwotę 400.000,00 zł. Łączny koszt zadania 550.000,00 zł. Szacunkowy koszt zakłada wzrost kosztów realizacji binwestycji związanych z cenami materiałów budowalnych w tym wzrost kosztów pracowniczych, jednak właściwy koszt całego zadania inwestycyjnego będzie również uzależniony od decyzji konserwatora zabytków na prowadzenie robót budowlanych na obszarze wpisanego do rejestru zabytków historycznego układu urbanistycznego, który może narzucić wzór ułożenia oraz materiał, z którego należy wykonać nawierzchnię chodnika i zjazdów.

.

Projekt nr 25 "CZARNA DZIURA" renowacja nawierzchni drogowej i oświetlenia ulicy

Czarnej w Piotrkowie Tryb. REJON II

Uzasadnienie: Projekt jest niedoszacowany, jego wartość znacznie przekracza dopuszczalną dla projektów rejonowych kwotę 400.000,00 zł. Szacunkowe koszty rozbudowy ul. Czarnej (przebudowa jezdni, budowa chodników, zjazdów, oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej) to 5.700.000,00 zł . Szacunkowy koszt zakłada wzrost kosztów realizacji inwestycji związanych z cenami materiałów budowalnych w tym wzrost kosztów pracowniczych. W szacunku nie uwzględniono kosztów wykupu terenu pod poszerzenie pasa drogowego, budowy kanału teletechnicznego, kosztów usunięcia kolizji i przebudowy sieci technicznej. W kalkulacji cenowej uwzględniono budowę chodnika i zjazdów z elementów prefabrykowanych betonowych jednak koszt całego zadania inwestycyjnego może być wyższy z uwagi, iż ul. Czarna zlokalizowana jest w strefie ochrony konserwatora zabytków, który w wydanej decyzji na prowadzenie robót budowlanych na obszarze wpisanego do rejestru zabytków historycznego układu urbanistycznego może narzucić wzór ułożenia oraz materiał, z którego należy wykonać nawierzchnię chodnika i zjazdów.

.

Projekt nr 28 Remont (przebudowa) ok 200 m. odcinka drogi miejskiej wraz z chodnikiem po jednej stronie położonej

przy ulicy Złotej REJON III

Uzasadnienie: Koszty związane z realizacją przebudowy drogi zostały niedoszacowane, wartość projektu znacznie przekracza dopuszczalną dla projektów rejonowych kwotę 400.000,00 zł. Szacunkowe koszty przebudowy ul. Złotej (przebudowa jezdni, budowa chodnika, zjazdów i kanalizacji deszczowej): 850.000,00 zł. Przedmiotowy odcinek ul. Złotej w większej części zlokalizowany jest na terenach nienależących do Miasta tj. działka o nr 17/23 obręb 32 jest własnością Skarbu Państwa a użytkowanie wieczyste ustanowione jest na rzecz Polskich Kolei Państwowych Spółka Akcyjna, dz. nr 17/52 obręb 32 jest własnością Skarbu Państwa a użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowej oddane jest w użytek PGE Energetyka Kolejowa Spółka Akcyjna. Długość odcinka ul. Złotej na działkach będących własnością miasta wynosi ok 80 m. Brak uregulowania stanu prawnego nieruchomości tworzących pas drogowy ul. Złotej uniemożliwia przeprowadzenia jej przebudowy.

.

Projekt nr 29 Budowa ciągu pieszo rowerowego w ciągu ul. Szklarskiej. REJON III

Uzasadnienie: Koszty związane z realizacją zamierzenia budowlanego zostały niedoszacowane. Wartość projektu przekracza dopuszczalną dla projektów rejonowych kwotę 400.000,00 zł. Szacunkowe koszty wykonania chodnika i drogi rowerowej w ul. Szklarskiej na odcinku od ul. Dmowskiego do ul. Haeringa, (nawierzchnia wykonana z elementów prefabrykowanych betonowych) wynoszą 640.000,00 zł.

ZATWIERDZONO:

Prezydent Miasta

Piotrkowa Trybunalskiego

Juliusz Wiernicki

Dokument podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym